Hari Ini Sudah Berselawat

Terkini | Tan Sri Khalid Ibrahim Diperkenan Sultan Menjadi Menteri Besar Selangor

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera

Salah satu berita semasa yang hangat dibincangkan di media massa pada ketika ini adalah isu Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim yang dilucutkan keahlian parti PKR.

Terkini | Tan Sri Khalid Ibrahim Diperkenan Sultan Menjadi Menteri Besar Selangor


Hari ini Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah telah memberi perkenan agar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengekalkan tugas sebagai Menteri Besar Selangor.


Tan Sri Khalid Ibrahim Diperkenan Sultan Menjadi Menteri Besar Selangor
Tan Sri Khalid Ibrahim Diperkenan Sultan Menjadi Menteri Besar Selangor


Abdul Khalid dalam satu kenyataan hari ini menjelaskan, sehingga ada perkembangan baharu, beliau kekal sebagai Menteri Besar Selangor dan akan menjalankan tugas seperti biasa.



"Saya telah menghadap DYMM Tuanku pagi tadi untuk sembah maklum kedudukan MB selepas pemecatan saya sebagai anggota PKR.



"Lanjutan pemakluman itu, DYMM Tuanku telah bertanya sama ada saya masih memperoleh kepercayaan majoriti Ahli Dewan Negeri.




"Saya telah memperjelaskan bahawa di sebalik pemecatan saya, saya masih memperoleh kepercayaan majoriti Ahli Dewan Negeri.



"DYMM Tuanku berpuas hati dgn penjelasan yg telah disembahkan dan telah perkenan untuk saya terus memegang jawatan MB Selangor.



"Sehingga ada perkembangan baharu, saya masih kekal sebagai Menteri Besar Selangor dan akan menjalankan tugas seperti biasa," katanya dalam satu kenyataan di laman mikro Twitter.



Pendapat peribadi


Sebagai rakyat biasa, kita perlu bijak dalam menilai sesuatu isu. Rasulullah SAW mengajarkan kepada kita lebih baik berdiam diri jika kita tidak tahu hal yang sebenar. Apa pun yang berlaku dengan isu ini, kita tunggu dan lihat.

Tag : isu semasa
1 Komentar untuk "Terkini | Tan Sri Khalid Ibrahim Diperkenan Sultan Menjadi Menteri Besar Selangor"

blog ini kembali aktif nmpaknya.. hehehe

Back To Top