Jom Kita Berselawat

6 Cara Belajar Yang Bijak

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera 

Alhamdulillah saya telah melalui sistem pembelajaran secara formal sejak dari bangku sekolah dan sehingga ke peringkat IPTA.

Berdasarkan pengalaman, saya dapati pelbagai cara dan gara untuk belajar yang telah diamalkan oleh pelajar-pelajar.
tip belajar, bijak, belajar, berfikir

Dalam banyak-banyak cara yang saya cuba praktikkan dan perhatikan, saya boleh simpulkan beberapa perkara yang boleh di jadikan sebagai Cara Belajar Yang Bijak.

6 Cara Belajar Yang Bijak


Untuk belajar secara bijak kita perlu ada strategik yang baik. Di bawah ini saya senaraikan 6 Cara Belajar Yang Bijak.
  1. Sempurnakan semua tugasan rumah atau tugasan membaca
  2. Tulis dan ulang baca idea-idea dengan perkataan sendiri
  3. Hadiri semua kelas
  4. Jadualkan masa belajar yang mencukupi
  5. Ulangkaji nota 
  6. Cari bantuan jika ada kekeliruan.

Semoga 6 Cara Belajar Yang Bijak yang saya kongsikan ini memberi manfaat kepada semua. Selamat mencuba. Rugi tidak mencuba.


Tag : Tip Belajar
0 Komentar untuk "6 Cara Belajar Yang Bijak"

Back To Top