Jom Kita Berselawat

Terkini | Penulis Buku Laa Tahzan Dr. Aidh Al-Qarni Ditembak di Filipina

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera


Anda pernah baca buku motivasi islamik terkenal Laa Tahzan?



Saya rasa ramai yang suka. Saya juga salah seorang daripada pembaca yang gemar membaca buku ini.

Memang saya ada beli buku Laa Tahzan ini beberapa tahun yang lalu dan masih ada dalam rak buku mini di rumah saya.


Untuk pengetahuan anda, penulis Dr. Aidh Al-Qarni ini bukan setakat menulis sebuah buku sahaja, malah banyak lagi buku yang beliau tulis.


Bahkan buku Dr. Aidh Al-Qarni menjadi bahan kuliah agama lagi.


Kalau anda belum baca lagi, baik pergi ke kedai buku dan baca sekarang.


Namun, ada berita sedih yang saya dapat dari laman voa-islam.com sebentar tadi bahawa Dr. Aidh Al-Qarni di tembak di Filifina.



Saya sendiri tidak pasti kebenaran berita ini. Anda boleh rujuk sendiri petikan akhbar online yang kongsikan dengan anda di bawah ini.

Terkini | Penulis Buku Laa Tahzan Dr. Aidh Al-Qarni Ditembak di Filipina


Kejadian ini dikatakan berlaku pada 1 Mac 2016 ketika Dr. Aidh Al-Qarni hendak masuk ke dalam kereta.

Terkini | Penulis Buku Laa Tahzan Dr. Aidh Al-Qarni Ditembak di Filipina
Terkini | Penulis Buku Laa Tahzan Dr. Aidh Al-Qarni Ditembak di Filipina


Pada hari kejadian, beliau ada kuliah di bandar Zamboanga. Sebelum kejadian tersebut, Dr. Aidh Al-Qarni dikatakan telah menghantar di satu mesej di twitter yang berbunyi:


Jangan bertanya tentang level keimanan seseorang tapi tanyalah pada dirimu sendiri apakah kamu sudah mendirikan solat, seberapa sering mengingat Allah, seberapa bagus hubunganmu dengan Al Quran, seberapa bisa kamu menjaga lidah dan sebagus apa kondisi hatimu.

Walahu'alam..


Punca sebenar kejadian tersebut masih belum diketahui dan siasatan sedang masih lagi dijalankan.


Petikan penuh berita di bawah ini.

Zamboanga (voa-islam.com) - Dr. Aidh Al-Qarni, penulis Laa Tahzan ditembak di Zamboanga, Filipina. Hal ini sebagaimana dikabarkan oleh media alarabiya.net pada 1 Maret 2016. Petugas dari Filipina memberi informasi bahwa kondisi Al Qarni saat ini baik-baik saja dan sedang menjalani perawatan medis.
Media lokal Emedia yang berkantor di Zamboanga menyatakan bahwa dua pengawal dikabarkan meninggal dalam insiden tersebut. Tapi sumber lain menyatakan bahwa tak ada pengawal Al Qarni yang tewas.
Salah satu sumber Al Qarni mengatakan bahwa penembakan tersebut dilakukan ketika sang syeikh akan masuk ke dalam mobilnya. Penembakan dilakukan oleh orang yang tak dikenal. Orang tersebut pun langsung ditembak oleh petugas yang saat sedang dalam kondisi siaga. Masih simpang siur berita tentang penembak ini, apakah dia tewas atau tidak.
Pada hari Al Qarni ditembak, dia dikabarkan memberi kuliah di kota tersebut. Beberapa menit sebelum ditembak, ada cuitan terbaru dalam akun resmi twitter Al Qarni. Isinya adalah: Jangan bertanya tentang level keimanan seseorang tapi tanyalah pada dirimu sendiri apakah kamu sudah mendirikan shalat, seberapa sering mengingat Allah, seberapa bagus hubunganmu dengan Al Quran, seberapa bisa kamu menjaga lidah dan sebagus apa kondisi hatimu. (riafariana/voa-islam.com)


Kalau benarlah berita ini, di harap Dr. Aidh Al-Qarni cepat sembuh dan boleh segera berdakwah kepada rakyat dunia.


Dapatkan duit tambah yang sebenar-benar menipu --->>>  Job Di Rumah 
2 Komentar untuk "Terkini | Penulis Buku Laa Tahzan Dr. Aidh Al-Qarni Ditembak di Filipina"

Back To Top