Jom Kita Berselawat

Belajar Membaca Dengan Teknik I Sina Memang Terbaik

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera

Hari ini saya ini berkongsi satu kaedah belajar membaca yang mungkin ramai orang tidak tahu.

Sedangkan kaedah ini sudah lama diperkenalkan di negara kita. Dalam Akhbar Utusan pun ada cerita tentang teknik ini.

belajar membaca teknik belajar berkesan belajar membaca alquran cara belajar berkesan cara membaca alquran mengajar anak membaca cara mengajar anak membaca dan menulis cara-cara belajar yang berkesan belajar membaca cepat cara mengajar anak teknik mengajar anak membaca cepat membaca cara cepat membaca kaedah cepat membaca cara pembelajaran yang berkesan cara belajar al quran kaedah belajar yang berkesan cara cepat membaca alquran teknik teknik belajar yang berkesan anak cepat membaca kaedah pembelajaran yang berkesan teknik cepat membaca cara belajar membaca cara belajar membaca alquran kaedah pembelajaran berkesan kaedah belajar berkesan cara mudah membaca belajar membaca alquran cepat cara mudah belajar membaca alquran teknik pembelajaran yang berkesan cara cara belajar berkesan cara belajar alquran tips mudah belajar cara cepat belajar alquran cara-cara mengajar anak membaca cara pembelajaran berkesan program cepat membaca tips mengajar anak membaca belajar alquran cepat cara mengajar anak membaca dengan mudah teknik mengajar membaca teknik belajar yg berkesan mengajar anak membaca dan menulis kaedah membaca al-quran cara mudah mengajar anak membaca pantas membaca tips mengajar anak membaca dan menulis bagaimana mengajar anak membaca panduan membaca alquran cepat belajar alquran tip mengajar anak membaca belajar alquran mudah teknik anak cepat membaca panduan belajar tips pembelajaran yang berkesan tip-tip belajar yang berkesan cara mudah belajar membaca cara cepat belajar membaca alquran cara cepat belajar membaca dan menulis cara belajar membaca cepat cara cepat belajar membaca
Seronoknya membaca


Ya. Memang tidak dapat dinafikan bahawa ada macam-macam teknik dan kaedah membaca.

Tidak ada masalah kalau ikut kaedah yang mana satu.

belajar membaca teknik belajar berkesan belajar membaca alquran cara belajar berkesan cara membaca alquran mengajar anak membaca cara mengajar anak membaca dan menulis cara-cara belajar yang berkesan belajar membaca cepat cara mengajar anak teknik mengajar anak membaca cepat membaca cara cepat membaca kaedah cepat membaca cara pembelajaran yang berkesan cara belajar al quran kaedah belajar yang berkesan cara cepat membaca alquran teknik teknik belajar yang berkesan anak cepat membaca kaedah pembelajaran yang berkesan teknik cepat membaca cara belajar membaca cara belajar membaca alquran kaedah pembelajaran berkesan kaedah belajar berkesan cara mudah membaca belajar membaca alquran cepat cara mudah belajar membaca alquran teknik pembelajaran yang berkesan cara cara belajar berkesan cara belajar alquran tips mudah belajar cara cepat belajar alquran cara-cara mengajar anak membaca cara pembelajaran berkesan program cepat membaca tips mengajar anak membaca belajar alquran cepat cara mengajar anak membaca dengan mudah teknik mengajar membaca teknik belajar yg berkesan mengajar anak membaca dan menulis kaedah membaca al-quran cara mudah mengajar anak membaca pantas membaca tips mengajar anak membaca dan menulis bagaimana mengajar anak membaca panduan membaca alquran cepat belajar alquran tip mengajar anak membaca belajar alquran mudah teknik anak cepat membaca panduan belajar tips pembelajaran yang berkesan tip-tip belajar yang berkesan cara mudah belajar membaca cara cepat belajar membaca alquran cara cepat belajar membaca dan menulis cara belajar membaca cepat cara cepat belajar membaca
membaca i sina di majalah

belajar membaca teknik belajar berkesan belajar membaca alquran cara belajar berkesan cara membaca alquran mengajar anak membaca cara mengajar anak membaca dan menulis cara-cara belajar yang berkesan belajar membaca cepat cara mengajar anak teknik mengajar anak membaca cepat membaca cara cepat membaca kaedah cepat membaca cara pembelajaran yang berkesan cara belajar al quran kaedah belajar yang berkesan cara cepat membaca alquran teknik teknik belajar yang berkesan anak cepat membaca kaedah pembelajaran yang berkesan teknik cepat membaca cara belajar membaca cara belajar membaca alquran kaedah pembelajaran berkesan kaedah belajar berkesan cara mudah membaca belajar membaca alquran cepat cara mudah belajar membaca alquran teknik pembelajaran yang berkesan cara cara belajar berkesan cara belajar alquran tips mudah belajar cara cepat belajar alquran cara-cara mengajar anak membaca cara pembelajaran berkesan program cepat membaca tips mengajar anak membaca belajar alquran cepat cara mengajar anak membaca dengan mudah teknik mengajar membaca teknik belajar yg berkesan mengajar anak membaca dan menulis kaedah membaca al-quran cara mudah mengajar anak membaca pantas membaca tips mengajar anak membaca dan menulis bagaimana mengajar anak membaca panduan membaca alquran cepat belajar alquran tip mengajar anak membaca belajar alquran mudah teknik anak cepat membaca panduan belajar tips pembelajaran yang berkesan tip-tip belajar yang berkesan cara mudah belajar membaca cara cepat belajar membaca alquran cara cepat belajar membaca dan menulis cara belajar membaca cepat cara cepat belajar membaca
membaca i sina di akhbar


Tetapi hari ini, mari kita belajar dan mengetahui tentang Kaedah Belajar Membaca I-Sina.

Kaedah Belajar Membaca I-Sina memberi penekanan kepada kefahaman anak-anak bukan hafalan.

InsyaAllah, mereka akan menunjukkan minat apabila mereka faham dan boleh mengikuti program.


  • Kaedah Belajar Membaca I-Sina adalah program yang disusun khas untuk memberikan pembelajaran secara menyeluruh kepada kanak-kanak supaya mereka dapat menguasai kemahiran membaca dengan cepat, mudah dan efektif.
  • Kaedah Belajar Membaca I-Sina ini menggunakan pendekatan yang diperkukuhkan supaya kanak-kanak lebih memahami konsep asas pembentukan gabungan bunyi huruf-huruf vokal dan konsonan, tanpa terikat dengan hafalan suku kata. 
  • Pada peringkat awal, kanak-kanak akan diajar bagaimana bunyi dibentuk apabila huruf-huruf digabungkan bersama.
  • Kaedah Belajar Membaca I-Sina ini sesuai untuk ibubapa dan guru tadika atau sekolah yang inginkan sebuah program untuk mengajar membaca kepada majoriti kanak-kanak dengan berkesan.
  • Kaedah Belajar Membaca I-Sina ini juga menjadikan kanak-kanak “suka” dan “mahu” terus membaca kerana mereka faham dan mampu mengikuti program mengikut kelajuan dan kemampuan mereka, tanpa sebarang paksaan dan hafalan yang membebankan.
  • Kaedah Belajar Membaca I-Sina ini bertujuan untuk meningkatkan keberkesanan kaedah fonetik dan menitikberatkan kefahaman kanak-kanak menerusi latihan-latihan dan arahan-arahan guru yang sistematik dan mudah. Ia mempercepatkan kanak-kanak untuk menguasai kemahiran membaca secara menyeluruh bukan setakat menghafal dan membaca suku kata mudah.


Belajar Membaca Dengan Teknik I Sina Memang Terbaik


Kenapa saya kata Teknik I-Sina ini memang baik?

Jom tengok keistimewaan teknik I-Sina

  • Boleh dimulakan untuk kanak-kanak seawal tiga setengah tahun tanpa perlu mengenal kesemua huruf A hingga Z.
  • Disusun dengan langkah-langkah pembelajaran yang kecil tetapi sangat efektif.
  • Guru atau ibubapa yang hendak memulakan program tidak memerlukan pengalaman mengajar kerana arahan untuk mengajar diberikan untuk setiap pelajaran.
  • Menggunakan kaedah fonetik tetapi masih memperkenalkan nama huruf di dalam program pembelajaran.
  • Memperkenalkan tanda-tanda bacaan seperti noktah, koma, tanda seruan dan tanda soalan.
  • Menggunakan cara pembacaan yang sama dengan pembacaan dalam Bahasa Inggeris (tidak terikat dengan pembacaaan mengeja atau menghafal suku kata)
  • Mengelakkan kekeliruan kanak-kanak dalam proses menguasai proses kemahiran membaca.
  • Senang cakap, saya rasa belajar Membaca Kaedah I-Sina ni memang boleh digunapakai oleh ibu bapa dan juga guru-guru disekolah. Dan memang ramai yang guna kaedah ini bertahun lamanya.

Jika kita dapat didik anak membaca pada waktu yang sesuai dan seawal yang mungkin, barulah dia tidak ketinggalan di sekolah.

Bukan apa, sekarang ni saya lihat cikgu-cikgu di sekolah terlalu banyak bebanan tugas sampingan sehingga mengganggu tugas utama mereka iaitu mengajar.

Sebab itu, tidak hairanlah kenapa ibu bapa sanggup berhabis duit menghantar anak mereka pergi tuisyen sana sini demi seawal usia supaya mereka cepat membaca.


Kalau ibu bapa banyak duit tidak mengapalah, kalau ibu bapa yang kurang berkemampuan kenalah ajar anak sendiri.

Bagaimana mahu ajar anak belajar membaca secara berkesan?

Jawapannya, gunalah  Kaedah Belajar Membaca I-Sina.

Kaedah ini memudahkan sesiapa sahaja untuk mengajar anak anda belajar membaca walaupun anda bukan seorang cikgu.

Untuk pengetahuan anda, sudah ramai yang menggunakan kaedah ini kerana hasilnya amat memuaskan hati mereka.

Cuba anda tengok apa kata mereka.

Pesakit disleksia di ajar dengan teknik i sina


belajar membaca teknik belajar berkesan belajar membaca alquran cara belajar berkesan cara membaca alquran mengajar anak membaca cara mengajar anak membaca dan menulis cara-cara belajar yang berkesan belajar membaca cepat cara mengajar anak teknik mengajar anak membaca cepat membaca cara cepat membaca kaedah cepat membaca cara pembelajaran yang berkesan cara belajar al quran kaedah belajar yang berkesan cara cepat membaca alquran teknik teknik belajar yang berkesan anak cepat membaca kaedah pembelajaran yang berkesan teknik cepat membaca cara belajar membaca cara belajar membaca alquran kaedah pembelajaran berkesan kaedah belajar berkesan cara mudah membaca belajar membaca alquran cepat cara mudah belajar membaca alquran teknik pembelajaran yang berkesan cara cara belajar berkesan cara belajar alquran tips mudah belajar cara cepat belajar alquran cara-cara mengajar anak membaca cara pembelajaran berkesan program cepat membaca tips mengajar anak membaca belajar alquran cepat cara mengajar anak membaca dengan mudah teknik mengajar membaca teknik belajar yg berkesan mengajar anak membaca dan menulis kaedah membaca al-quran cara mudah mengajar anak membaca pantas membaca tips mengajar anak membaca dan menulis bagaimana mengajar anak membaca panduan membaca alquran cepat belajar alquran tip mengajar anak membaca belajar alquran mudah teknik anak cepat membaca panduan belajar tips pembelajaran yang berkesan tip-tip belajar yang berkesan cara mudah belajar membaca cara cepat belajar membaca alquran cara cepat belajar membaca dan menulis cara belajar membaca cepat cara cepat belajar membaca
Pesakit disleksia di ajar dengan teknik i sina

 Sudah lama tadika guna teknik i sina

belajar membaca teknik belajar berkesan belajar membaca alquran cara belajar berkesan cara membaca alquran mengajar anak membaca cara mengajar anak membaca dan menulis cara-cara belajar yang berkesan belajar membaca cepat cara mengajar anak teknik mengajar anak membaca cepat membaca cara cepat membaca kaedah cepat membaca cara pembelajaran yang berkesan cara belajar al quran kaedah belajar yang berkesan cara cepat membaca alquran teknik teknik belajar yang berkesan anak cepat membaca kaedah pembelajaran yang berkesan teknik cepat membaca cara belajar membaca cara belajar membaca alquran kaedah pembelajaran berkesan kaedah belajar berkesan cara mudah membaca belajar membaca alquran cepat cara mudah belajar membaca alquran teknik pembelajaran yang berkesan cara cara belajar berkesan cara belajar alquran tips mudah belajar cara cepat belajar alquran cara-cara mengajar anak membaca cara pembelajaran berkesan program cepat membaca tips mengajar anak membaca belajar alquran cepat cara mengajar anak membaca dengan mudah teknik mengajar membaca teknik belajar yg berkesan mengajar anak membaca dan menulis kaedah membaca al-quran cara mudah mengajar anak membaca pantas membaca tips mengajar anak membaca dan menulis bagaimana mengajar anak membaca panduan membaca alquran cepat belajar alquran tip mengajar anak membaca belajar alquran mudah teknik anak cepat membaca panduan belajar tips pembelajaran yang berkesan tip-tip belajar yang berkesan cara mudah belajar membaca cara cepat belajar membaca alquran cara cepat belajar membaca dan menulis cara belajar membaca cepat cara cepat belajar membaca
Sudah lama tadika guna teknik i sina

 Sudah tahun 4 tetapi tidak tahu membaca

belajar membaca teknik belajar berkesan belajar membaca alquran cara belajar berkesan cara membaca alquran mengajar anak membaca cara mengajar anak membaca dan menulis cara-cara belajar yang berkesan belajar membaca cepat cara mengajar anak teknik mengajar anak membaca cepat membaca cara cepat membaca kaedah cepat membaca cara pembelajaran yang berkesan cara belajar al quran kaedah belajar yang berkesan cara cepat membaca alquran teknik teknik belajar yang berkesan anak cepat membaca kaedah pembelajaran yang berkesan teknik cepat membaca cara belajar membaca cara belajar membaca alquran kaedah pembelajaran berkesan kaedah belajar berkesan cara mudah membaca belajar membaca alquran cepat cara mudah belajar membaca alquran teknik pembelajaran yang berkesan cara cara belajar berkesan cara belajar alquran tips mudah belajar cara cepat belajar alquran cara-cara mengajar anak membaca cara pembelajaran berkesan program cepat membaca tips mengajar anak membaca belajar alquran cepat cara mengajar anak membaca dengan mudah teknik mengajar membaca teknik belajar yg berkesan mengajar anak membaca dan menulis kaedah membaca al-quran cara mudah mengajar anak membaca pantas membaca tips mengajar anak membaca dan menulis bagaimana mengajar anak membaca panduan membaca alquran cepat belajar alquran tip mengajar anak membaca belajar alquran mudah teknik anak cepat membaca panduan belajar tips pembelajaran yang berkesan tip-tip belajar yang berkesan cara mudah belajar membaca cara cepat belajar membaca alquran cara cepat belajar membaca dan menulis cara belajar membaca cepat cara cepat belajar membaca
Sudah tahun 4 tetapi tidak tahu membaca

Pernah dengar pepatah " melentur buluh biarlah dari rebungnya".

Maksudnya, kalau hendak mendidik biarlah dari kecil.

Jadi, marilah kita ambil ambil perhatian dan beri perhatian kepada anak-anak.

Memang cikgu mengajar disekolah, tapi kat rumah, mak bapak kena buat FOLLOW UP.

Serius, kalau boleh SPEND masa sekurangnya setengah jam untuk dengar dan semak bacaan mereka dirumah.

Sekali lagi, saya ulang kalau susah dan tahu tahu kaedah mengajar anak-anak anda, dapatkan DVD Kaedah Belajar Membaca I-Sina untuk mengajar dan melatih anak-anak belajar membaca sewaktu dirumah nanti.
In-sha Allah, boleh banyak membantu serba-sedikit.

Boleh beli DVD tu disini. Tak mahal pun. Murah-murah je. Klik --->>>Kaedah Belajar Membaca I-Sina

Semoga Anda berjaya mendidik anak belajar membaca.


Dapatkan juga panduan belajar bahasa Inggeris dengan mudah. Klik --->>>Buku Fizikal English Itu Mudah - Belajar Grammar English Dalam Bahasa Malaysia
0 Komentar untuk "Belajar Membaca Dengan Teknik I Sina Memang Terbaik"

Back To Top