Hari Ini Sudah Berselawat

Teknik Terbaru Mengajar Anak Membaca Dengan Pantas

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera

Sebagai ibu bapa pasti impikan anak kita mampu membaca seawal mungkin. Memang tidak dinafikan ramai anak-anak yang berjaya dengan hasil tunjuk ajar ibu bapa sendiri. Bahkan ada yang mampu membaca dengan lancar seawal usia 4 tahun.

Saya teringat masa kecil . Ibu saya mula mengajar membaca Al-Quran seawal 4 tahun. Alhamdulillah, di persekolahan lagi saya sudah khatam Al-Quran. 

Saya bukan kata saya bagus, tetapi ibu saya yang gigih mengajar saya. Awal-awal pagi, beliau berjaya bangunkan saya solat subuh dan mengaji Al-Quran setiap pagi. Hari cuti sekolah pun ibu tetap mengajar saya mengaji Al-Quran.

Teknik Terbaru Mengajar Anak Membaca Dengan Pantas


Kalau membaca buku pun sama. Sebelum saya masuk Tadika lagi, ibu saya sudah mengajar saya. Apabila sudah masuk tadika saya perlu membaca buku sebelum masuk kelas dan selepas kelas.

Zaman sekarang, cabaran mengajar anak membaca memang tinggi. Anak kita sudah terdedah dengan teknologi maklumat yang canggih. Mereka lebih gemar bermain video game, dengan lagu dan tengok video dari gadget seperti tablet dan smartphone.

Untuk mengajar anak kita membaca, penting untuk kita menggunakan teknik yang betul. Di sini saya sudah temui satu teknik terbaru yang berkesan dalam mengajar anak membaca.

Namanya,   Program Belajar Membaca I-SINA . Walaupun anda bukan seorang guru atau pengajar, tetapi anda boleh jadikan teknik ini untuk mengajar anak anda.

Sudah beribu-ribu orang yang berjaya mengajar anak mereka dengan mengikuti  Program Belajar Membaca I-SINA ini.

Kelebihan  Program Belajar Membaca I-SINA 












  • Program Belajar Membaca I-SINA menekankan kefahaman anak-anak bukannya hafalan. Kefahaman belajar memang penting kerana ia boleh menarik minat anak-anak kita untuk belajar.





Penulis buku Program Belajar Membaca I-SINA


Anda ingin tahu siapa penulis buku Program Belajar Membaca I-SINA ini?

Penulis buku I sina
Penulis Buku I sina

Namanya Rahmalizah Ali merupakan seorang pakar perunding teknologi maklumat dan graduan Manchester University (UMIST), United Kingdom.
Beliau telah berkecimpung dalam bidang penulisan buku pendidikan kanak-kanak sejak tahun 2000. Didorong oleh rasa minat dan semangat untuk melihat kanak-kanak lebih berjaya di alam pendidikan awal di sekolah, beliau telah melakukan banyak penyelidikan untuk menghasilkan suatu pendekatan pembelajaran untuk kanak-kanak yang sesuai dan berkesan.
Beliau percaya bahawa pendidikan awal yang baik dan efektif akan menjamin kanak-kanak untuk membesar dengan penuh keyakinan dan kecemerlangan. Beliau juga berpendapat bahawa pendidikan formal yang berkesan haruslah dimulakan dengan pembelajaran untuk memperkasakan kemahiran membaca.

Sebenarnya, banyak lagi kelebihan buku  Program Belajar Membaca I-SINA ini. Saya tidak mampu menerangkan kelebihan-kelebihan lain buku ini dalam entri ini kerana saya kesuntukan masa.

InsyaAllah, nanti saya akan cerita lagi. Jika anda ingin tahu dengan lebih lanjut tentan buku  Program Belajar Membaca I-SINA ini sila klik --->>  Program Belajar Membaca I-SINA .

Selain itu, jika anda mahu belajar bahasa Inggeris dengan mudah boleh baca buku ini --->>   Buku Fizikal English Itu Mudah - Belajar Grammar English Dalam Bahasa Malaysia. Buku ini sudah terjual beribu-ribu unit di pasaran.

Semoga berjumpa lagi. Didoakan anda semua sihat dan selamat.
0 Komentar untuk "Teknik Terbaru Mengajar Anak Membaca Dengan Pantas"

Back To Top