Hari Ini Sudah Berselawat

Kenapa Anda Perlu Dapatkan Teknik Pantas Mengajar Anak Membaca?

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera

Semalam, saya ada review tentang Program Belajar Membaca I-SINA yang menunjukkan teknik mengajar anak membaca secara pantas dan berkesan.

Hari ini saya ingin kongsikan dengan anda Kenapa Anda Perlu Dapatkan Teknik Pantas Mengajar Anak Membaca?

teknik belajar membaca dengan pantas, i sina
Buku i Sina, teknik belajar membaca pantas

Kenapa Anda Perlu Dapatkan Teknik Pantas Mengajar Anak Membaca?


Program Belajar Membaca I-SINA adalah program yang disusun khas untuk memberikan pembelajaran secara menyeluruh kepada kanak-kanak supaya mereka dapat menguasai kemahiran membaca dengan cepat, mudah dan efektif.

Program Belajar Membaca I-SINA  ini menggunakan pendekatan yang diperkukuhkan supaya kanak-kanak lebih memahami konsep asas pembentukan gabungan bunyi huruf-huruf vokal dan konsonan, tanpa terikat dengan hafalan suku kata. Pada peringkat awal, kanak-kanak akan diajar bagaimana bunyi dibentuk apabila huruf-huruf digabungkan bersama.

Program Belajar Membaca I-SINA ini sesuai untuk ibubapa dan guru tadika atau sekolah yang inginkan sebuah program untuk mengajar membaca kepada majoriti kanak-kanak dengan berkesan.

Program Belajar Membaca I-SINA ini juga menjadikan kanak-kanak “suka” dan “mahu” terus membaca kerana mereka faham dan mampu mengikuti program mengikut kelajuan dan kemampuan mereka, tanpa sebarang paksaan dan hafalan yang membebankan.

Program Belajar Membaca I-SINA ini bertujuan untuk meningkatkan keberkesanan kaedah fonetik dan menitikberatkan kefahaman kanak-kanak menerusi latihan-latihan dan arahan-arahan guru yang sistematik dan mudah. Ia mempercepatkan kanak-kanak untuk menguasai kemahiran membaca secara menyeluruh bukan setakat menghafal dan membaca suku kata mudah.

Sedikit info penulis buku Program Belajar Membaca I-SINA

Rahmalizah Ali merupakan seorang pakar perunding teknologi maklumat dan graduan Manchester University (UMIST), United Kingdom.

Beliau telah berkecimpung dalam bidang penulisan buku pendidikan kanak-kanak sejak tahun 2000. Didorong oleh rasa minat dan semangat untuk melihat kanak-kanak lebih berjaya di alam pendidikan awal di sekolah, beliau telah melakukan banyak penyelidikan untuk menghasilkan suatu pendekatan pembelajaran untuk kanak-kanak yang sesuai dan berkesan.

Beliau percaya bahawa pendidikan awal yang baik dan efektif akan menjamin kanak-kanak untuk membesar dengan penuh keyakinan dan kecemerlangan. Beliau juga berpendapat bahawa pendidikan formal yang berkesan haruslah dimulakan dengan pembelajaran untuk memperkasakan kemahiran membaca.

Andai anda mahukan anak anda pantas membaca sili klik --->> Program Belajar Membaca I-SINA

Ini pula adalah buku yang menunjukkan cara belajar bahasa Inggeris dengan mudah. Ia ditunjukkan dalam bahasa Melayu. Klik sini jika mahu tahu-->>  Buku Fizikal English Itu Mudah - Belajar Grammar English Dalam Bahasa Malaysia
0 Komentar untuk "Kenapa Anda Perlu Dapatkan Teknik Pantas Mengajar Anak Membaca?"

Back To Top