Hari Ini Sudah Berselawat

Video Kapal Terbang Malaysia Airline MH17 Ditembak Jatuh

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera

Sudahkah anda membaca berita tentang Pesawat Malaysia Airlines MH 17 terhempas  di Ukraine sebelum ini. Kalau belum boleh baca di sini.



Entri kali ini pula, saya kongsikan video yang sempat dirakam. Ke sahihannya wallahu'alam, Namun, sebelum saya kongskikan video disini, terlebih dahulu saya rujuk dengan the malaysia insider.

Video Kapal Terbang Malaysia Airline MH17 Ditembak Jatuh 




Malaysia Airlines penerbangan MH17, dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, telah ditembak jatuh di timur Ukraine oleh militan pada hari Khamis, membunuh semua 295 orang di atas kapal, kata seorang pegawai dalaman Ukraine kementerian dipetik sebagai berkata oleh Interfax-Ukraine agensi berita, lapor Reuters.

Daripada sumber-sumber lain berkata bahawa Pesawat Boeing 777 terbang dari Amsterdam ke Kuala Lumpur, turun berhampiran bandar Donetsk, kubu kuat pemberontak pro-Rusia, Anton Gerashchenko berkata, sambil menambah bahawa ia telah dipukul oleh peluru berpandu darat ke udara . Ia juga melaporkan bahawa kemalangan itu merupakan kejadian ketiga nahas kapal terbang di kawasan yang sama beberapa minggu lalu .

Tidak ada pengesahan lanjut laporan itu, walaupun pegawai-pegawai Ukraine berkata penduduk tempatan telah menemui rasmi wreckage.A Ukraine Kementerian Kecemasan di laman berkata bahagian badan dilihat bertaburan di sekitar sehingga 15 km dari lokasi kemalangan dengan sekurang-kurangnya 100 badan-badan dilihat di atas tanah. Pesawat itu dikatakan membawa 280 penumpang dan 15 anak kapal dan dikatakan telah ditembak jatuh semasa ia adalah pada ketinggian 10km lebih pesawat Ukraine airspace.The didapati "membakar di atas tanah," menurut laporan itu. 

Pesawat itu turun dekat dengan bandar Shaktarsk, beberapa 40km dari sempadan Rusia, di rantau pemberontakan-didera di Donetsk selepas hilang dari radar dan pasukan dari perkhidmatan kecemasan telah cuba untuk mencapai tempat kejadian, sumber keselamatan tidak dinamakan memberitahu Interfax-Ukraine agensi berita, menurut AFP.Malaysia Airlines kini telah mengesahkan bahawa mereka "telah terputus hubungan dengan penerbangan MH17 ke atas Ukraine". 


Sementara itu, kedua-dua kerajaan Malaysia dan Ukraine telah mengakui kejadian itu dengan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Razak Tweeting "Saya terkejut dengan laporan bahawa sebuah pesawat MH terhempas. Kami akan melancarkan siasatan segera." Di Kiev, Ukraine Perdana Menteri Arseny Yatseniuk berkata beliau telah mengarahkan siasatan ke dalam "bencana kapal terbang" Malaysian, Reuters melaporkan. - 17 Jul 2014 




sumber asal >> the malaysia insider.
Tag : isu semasa, Video
6 Komentar untuk "Video Kapal Terbang Malaysia Airline MH17 Ditembak Jatuh "

Sesuatu yg kita pelajari tentang kehilangan dan yang ditinggalkan adalah kekuasan Allah dalam setiap perjalanan hidup kita. alfatihah

takziah buat keluarga mangsa..moga mereka tabah dgn ujian yg melanda ni.. :(

al fatihah kepada keluarga mangsa,,arap sentiasa tabah , sabar dan berdoa banyak2 ,tp saya , saya terus terang masih x berpuas hati dengan tindakan bodoh negara sana yang sengaja menembak,,,, :-(

Back To Top