Hari Ini Sudah Berselawat

Untungnya Pelajar Zaman Sekarang

Assalamualaikum WBT dan Salam Sejahtera

Seingat saya, masa belajar dahulu saya berpeluang menggunakan telefon bimbit pun semasa saya belajar di peringkat Ijazah Sarjana Muda. Itupun telefon bimbit jenama Nokia 3310. Berbeza dengan sekarang ini, pelajar sekolah rendah pun tidak lepas tangan menggunakan 'smartphone'.

Untungnya Pelajar Zaman Sekarang

Untung pelajar zaman sekarang ini. Zaman belajar sekarang memang berbeza dengan masa saya belajar dahulu. Semasa saya dahulu, hendak menggunakan komputer sukar sekali. Apatah lagi hendak melayari internet. 

Sekarang ini pelajar-pelajar boleh melayari internet di mana sahaja. Di perpusatakaan, makmal dan sebagainya. Malahan di kedai mamak juga ada menyediakanWifi secara percuma.

Mudahnya, pelajar-pelajar untuk mendapatkan maklumat sekarang ini tanpa perlu membuka buku-buku rujukan yang tebal-tebal. Namun, berapa orang yang menghargai nikmat ini.

Guna Masa Terluang Rebut Peluang

Kebanyakkan pelajar, saya nampak gemar bermain video game, berfacebook, melepak dan melakukan pelbagai-bagai aktiviti ketika masa terluang.

Bukankah lebih baik anda menggunakan masa terluang untuk rebut peluang menjana pendapatan. Sekurang-kurangnya dapat juga mengurangkan bebanan keluarga untuk memasukkan duit setiap bulan.

Sekarang ini, fenomena menjana pendapatan di rumah dengan melayari ini telah menular ke seluruh dunia terutamanya Malaysia.Tanpa perlu buat kerja sambilan di luar rumah pun anda boleh menjana pendapatan

Tetapi sebelum memulakan pekerjaan menjana pendapatan, ilmu untuk menjana pendapatan adalah perlu. Di sini ada satu produk yang boleh membantu anda dan sesiapa sahaja untuk menjana pendapatan. Tidak rugi mencuba.

Bila anda sudah berjaya nanti bolehlah anda membeli apa-apa barang tanpa perlu meminta daripada kedua-dua ibu bapa anda. Untungkan, sambil belajar dapat jana wang.


2 Komentar untuk "Untungnya Pelajar Zaman Sekarang"

Assalammualaikum...faizal,

bertuah pelajar sekarang, ada kemudahan IT dan ada adroid yang boleh digunakan kemana sahaja ...

mselim3

pls: masa dulu2 jauh berbeza zaman sekarang.. sekarang byk kemudahan,,

Waalakumussalam, memang pun...sepatut lebih tinggi pencapaian pelajar sekarang ini.

Back To Top