Hari Ini Sudah Berselawat

Refleksi E4161: Unit 2

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Tolong berikan komen anda untuk soalan berikut.

1. Seorang pelajar cemerlang, tidak akan menangguhkan kerja atau tugasan yang diberikan. Kenapa ramai pelajar suka menangguh  kerja?
2. Apa yang kamu faham tentang struktur asas dan ciri-ciri sistem perkonsian?


JADILAH PELAJAR YANG CEMERLANG, IBU BAPA KAMU MELETAKKAN HARAPAN YANG TINGGI TERHADAP KAMU
Tag : E4161, Politeknik
13 Komentar untuk "Refleksi E4161: Unit 2"

1) secara mudahnya 'tidak tahu menghargai masa' itu yang dapat saya katakan untuk soalan kali nie. contoh due date utk assignment ialah pada jumaat minggu depan jadi hari khamis lah minggu depanlah baru tergopoh gapah nk siapkan. hasilnya tiada kerja yg berkualiti di hasikan. pokoknya sikap malas dan tiada comitment menjadi punca utama.
2)struktur asas terbahagi kepada 2 iaitu perkakasan (merupakan unit pemprosesan pusat bagi inngatan utama dan beberapa peranti input-output yg lain) dan perisian (terbahagi kepada 2 iaitu perisian pengguna dan perisian sistem. apa yg sy fmh ttg ciri2 sistem perkongsian ialah menjimatkan kos,kongsi atucara dan rutin, dan kongsi data.
10PTK10F2073

Salam,

Bagus Fendi, kamu masih kekal di nombor satu dalam memberi respon untuk refleksi ini.

Semoga kamu sentiasa cemerlang.

1. kerana mereka berasa masih banyak masa untuk membuat tugasan tersebut. oleh itu, pendapat saya tugasan yang diberi haruslah disiapkan secepatnya, agar dapat melakukan tugasan yang lain.

2. apa yang saya faham tentang struktur asas dan ciri-ciri sistem perkongsian ialah dalam sistem os terdapat dua benda penting iaitu perkakasan dan perisian yang akan menjalankan sebuah komputer.

10PTK10F2051

1. kerana seorang pelajar itu tidak mengambil berat tantang perihal kerjanya dan tidak bertanggungjawab untuk melaksanakan tugas yang diberi.

2. struktur asas terbahagi kepada dua iaitu perkakasan dan perisian. perkakasan terdiri daripada unit pemprosesan pusat, ingatan utama dan beberapa peranti i/o manakala perisian pula terbahagi kepada pengguna dan sistem, ciri-ciri sokongan terbahagi kepada empat iaitu keberkesanan, kebolehpercayaan, mudah diselenggara dan bersaiz kecil.

10PTK10F2060

1) Salah satu sebab nya ialah mungkin kerana tekanan dengan perkara yang lain, ada sikap malas dalam diri dia, pengurusan masa yang kurang baik dan terlalu ingin kan kesempurnaan sesuatu kerja.
2) mengenai pembelajaran topik yang kedua ini, saya dapat memahami segala pembelajaran yang di ajar dengan lebih baik disebabkan ada nya peta minda..kerana dengan ada nya peta minda dibuat terlebih dahulu sebelum pembelajaran bermula, seseorang itu dapat mengingati sesuatu perkara itu dengan lebih senang.tentang tajuk pembelajaran di kelas, saya dapat mengetahui pengenalan, struktur os, struktur asas boleh di pecah kepada dua bahagian perkakasan & perisian, ciri2 utama os, dan ciri2 sokongan os..
10PTK10F2059

1. Disebabkan sikap malas dan tidak pandai menguruskan dan meluangkan masa.

2. struktur asas terbahagi kepada dua
- perkakasan
- perisian

ciri ciri sistem perkongsian
- aktiviti dijalankan serentak
- dpt mengurangkan kos &dpt
digunakan beberapa pengguna
10PTK10F2011

Terima kasih kerana memberi komen. semoga kamu sentiasa cemerlang

Terima kasih kerana memberi komen. semoga kamu sentiasa cemerlang

This comment has been removed by the author. - Hapus

assalamualaikum..pada pendapat saya, se0rang pelajar yang suka menangguh2 sesuatu kerja yang diberi diibarat seperti mencuri masa, kerana ianya akan membebankan pelajar itu di belakang hari dan kualiti kerja yang dihasilkan adalah kurang baik kerana kesuntukkan masa...

apa yang saya tahu tentang os ianya adalah pusat kawalan bagi sesebuah cmputer, ianya turut mampu melaksanakan arahan kpda cmputer, ianya ibarat orng tengah antara pengguna dan cmputer...
sekian terima kasih....
mohamad akmal uzaidin bin zainudin
10PTK10F1089

1) Pada pendapat saya, tanguh adalah satu sikap yang akan memakan diri sendiri. Ia juga akan merugikan diri sendiri dan akan menyusahkan org lain. Jadi pada pendapat saya, sikap ini haruslah tidak ada pada seseorg.

10PTK10F2070

pada pndangan saya ia akan mendatangkn banyak masalah dan tidak dapat melakukan sesuatu kerja dengan sempurna..
10PTK10F2062

2. yang saya faham tentang struktur asas dan ciri-ciri sistem perkongsian adalah dalam sistem os terdapat dua benda penting iaitu perkakasan dan perisian yang akan menjalankan sebuah komputer.
perkakasan merupakan unit bagi pemprosesan pusat untuk igatan utama dan peranti input-output.
manakala perisian terbahagi kepada 2 iaitu perisian pengguna dan perisian sistem.

10ptk10f2086

Back To Top