Hari Ini Sudah Berselawat

Silibus Kepimpinan Program Sarjana Pendidikan Teknikal

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Ini merupakan catatan penting sebagai ingatan buat diri saya sentiasa tentang silibus matapelajaran Kepimpinan dan Pengurusan Dalam PTV. 

Barangkali, ada juga anda yang sedang mengikuti Program Sarjana Pendidikan seperti saya ini. Jadi saya kongsikan untuk manfaat bersama.

Silibus Kepimpinan Program Sarjana Pendidikan Teknikal


Perkara yang perlu saya terokai dalam matapelajaran ini mencakupi perkara-perkara seperti berikut:


  1. Pengenalan kepada pengurusan pendidikan
  2. Evolusi pemikiran pengurusan
  3. Pendekatan perlaksanaan pengurusan di Institusi Pendidikan
  4. Bidang-bidang pengurusan di Institisi Pendidikan
  5. Pengenalan kepada kepimpinan dalam pendidikan
  6. Akauntabiliti dan kemahiran kepimpinan dalam pendidikan
  7. Profesionalisme, Etika dan Integriti Guru
  8. Refleksi: Keberkesanan dan cabaran pengurusan dan kepimpinan dalam pendidikan teknikal
  9. Contextual Learning
Gambar dari : Northern Leadership Academy

Keadilan yang ada pada diri seseorang raja,laksana sebentuk mutiara.Meskipun yang empunya telah mati,mutiara itu tetap tinggal dengan cahayanya. ( Hukama ).



Sekian terima kasih


3 Komentar untuk "Silibus Kepimpinan Program Sarjana Pendidikan Teknikal"

salam...ade tak nota tentang matapelajaran ni?bab 1 ade tak?

salam

Saya tidak pasti dekat mana saya simpan nota bab 1 ni. Kalau anda benar-benar memerlukannya boleh hubungi saya dan saya akan cuba carikan. Kalau masih ada.

Saya mohon maaf kerana nota ini telah lama saya tinggalkan dan saya tidak tahu ke mana perginya

Back To Top